torsdag 15 september 2011

Längtar

Först tänkte jag skriva om hur jag längtar efter att få åka till "vårt torp" (ja, ja, alla papper är ju inte på plats ännu, men ändå). Men när jag skrev "Längtar" så kände jag mest att jag längtar efter min älskling. Suck. Längta efter grejer är inte riktigt min grej, lixom... Älskade hjärtat kommer hem om en vecka, så här går man och vankar. Fast det är ju inte helt sant. Jag sitter mest och pysslar, inte med så mycket vettigt, målar en burk, plockar mest runt med saker och byter plats på grejer som står i vägen... Så de står i vägen någonannanstans så jag kan flytta på dem sen igen... Ja. Effektiv är väl kanske inte dagens ord. Men "Längtar" är nog faktiskt dagens ord. Både efter älskling och torpet. (staffe-suck på det!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar