lördag 7 juli 2012

Idag bär det av till stugan!

Äntligen är det dags för det första riktiga sommaräventyret i vår lilla backstuga! Värmen sköljer över Stockholm och södra Sverige, man pustar och frustar och ojar sig över luftfuktigheten, men i själva verket är lyckan total! Nu ska vi ner till stugan och vara där i flera veckor! Oavsett väder och vind, värme, regn, kyla myggor, solsting och goda vänner.

Min storebror ska få se stugan! De kommer förbi imorgon på väg ner till sin husvagn. Det gör mig så varm i hjärtat. Jag är så glad över att han, och hans lilla fru förstås, får chans att se huset och tomten. De fattar liksom den här grejen. Det pittoreska, det småländska, behovet, strosandet och lullandet, det omoderna och allt omkring. Det gör mig själaglad att veta att Han får se det :-) Jag vill ha många minnen av hela familjen här hos oss. Så nu börjar minnena byggas på !

Råkade slinka in på en websida igår om gasolkylskåp och gasolspisar. Vi har ju både och i vårt torp. Och en rejäl vedspis förstås ;-)
Men tanken är väl att vi ska få hela gasolprylen att funka smidigt, vara ihopkopplat på någe bra sätt, och dessutom veta vad som gäller säkerhetsmässigt och vad produkterna runtomkring heter och funkar. Slangar och kopplingar och grejer. http://www.elkatalogen.se/ hette sajten som har allt för alternativ el för stuga, husvagn, båt och hem. Suveränt med alla grejer och en rejäl katalog som man både kan få hemskickad och dessutom läsa i ett listigt format över nätet.

Rekommenderas att du som är intresserad tar dig en titt där!

Nä, nu ska jag packa vidare det sista!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar